Aby w ogóle warzyć o zgubieniu zbędnych kilogramów, trzeba postawić nie tylko na właściwą dietę, ale także aktywność fizyczną. Bez ćwiczeń trudno liczyć na spektakularny efekt. Co więcej, nawet jeśli bez sportu uda się nieco schudnąć, to należy liczyć się z utratą jędrności skóry i gorszym wyglądem. Odchudzanie musi być więc połączone z ćwiczeniami. To jedyny sposób na to, aby cieszyć się lepszym zdrowiem, dużo mniejszą wagą, a jednocześnie wyglądać bardzo dobrze.

follixin opinie – Zapobiegaj łysieniu

Co się stanie, gdy zrezygnujemy z aktywności ruchowej w czasie odchudzania?
Rezygnacja z ruchu podczas walki o zmniejszenie wagi to przede wszystkim ryzyko, że po skończeniu diety szybko pojawi się efekt jojo. Do tego dochodzi zmniejszenie masy mięśniowej, co skutkuje gorszym wyglądem. Pojawić mogą się także takie problemy, jak zatrzymanie wagi, spadek nastroju, a wreszcie mniejszy zapał do odchudzania. Warto pamiętać, że wysiłek fizyczny wiąże się ze zwiększonym wytwarzaniem endorfin , które określane są mianem hormonów szczęścia. Kiedy więc podejmujemy regularną aktywność fizyczną, mamy lepszy nastrój, a tym samym lepiej się czujemy. Poza tym łatwiej zgubić zbędne kilogramy, kiedy ćwiczymy.

Deficyt kalorii sposobem na to, że efekty pojawiają się szybciej
Godzina aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności to spalone mniej więcej trzysta kalorii, czyli tyle, ile dostarczymy sobie, jedząc skromny posiłek. Jeżeli postawimy na dużo bardziej wymagającą dyscyplinę, organizm spali nawet około tysiąc kalorii. Codzienna aktywność fizyczna sprawia, że znacznie łatwiej jest utrzymać ujemny bilans energetyczny. A tylko wtedy można myśleć o pozbyciu się przynajmniej kilku niechcianych kilogramów.

Budowanie mięśni
Mięśnie rozwijają się jedynie podczas aktywności fizycznej. Tylko wówczas możemy także myśleć o tym, że nasze ciało – mimo zmniejszenia wagi– będzie w dalszym ciągu jędrne i estetyczne. Trzeba pamiętać równocześnie, że to tkanka mięśniowa spala największej kalorii wtedy, kiedy nic nie robimy. Dlatego należy zatroszczyć się o to, by była ona regularnie rozbudowywana. Jeżeli nie będziemy regularnie ćwiczyć, a posiłki będą ubogie w witaminy oraz minerały, szybko zauważymy wyraźnie zmniejszenie tkanki mięśniowej. Ubytek mięśni to nie tylko gorszy wygląd, ale też istotne osłabienie kości. A to może oznaczać duże problemy o charakterze zdrowotnym.

Dodaj komentarz